خبرهای داغ:
گزارش بسیج/جهاد تبیین/اخلاق در انتخابات؛

  تخریب نامزدهای انتخاباتی، بازی در زمین دشمن است

 

تخریب نامزدهای انتخاباتی، بازی در زمین دشمن است
حجت الاسلام یوسفی عنوان کرد: امروز در جبهه انقلاب، تخریب نامزدهای انتخاباتی، بازی کردن در زمین دشمن، به ویژه از سوی افراد همسو است. 
کد خبر: ۹۶۰۶۷۶۱
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷

قزوین_ به گزارش بسیج، با توجه به اینکه انتخابات یک مجموعه وسیع عملیاتی است که دارای ابعاد گوناگون می باشد و به وسعت پهناور ایران گسترش دارد و از نظر زمانی نیز مدت قابل توجهی از یک دوره زمانی را به خود اختصاص می­ دهد لذا ملاک های اخلاقی و اررزشی در آن نقش بسزایی دارد.

بدین لحاظ اخلاق به معنای وسیع کلمه می تواند در انتخابات نقش جامع و کلیدی را ایفا نماید و به لحاظ اینکه شاخص اصلی انقلاب ما فرهنگی عقیدتی بوده و مردم جامعه ما از اعتقادات والای اسلامی برخوردارند، لذا تاثیر اخلاقیات در هر یک از ارکان نظام از جمله انتخابات تضمین سلامت آن و موجب تداوم انقلاب خواهد بود. 

حجت الاسلام علی یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با بسیج با اشاره به محور اخلاق در انتخابات بیان کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات و اجرای دموکراسی به مفهوم واقعی است. شاید کمتر کسی باور می کرد که اسلام و جمهوریت قابل اجماع باشد اما ابتکار امام خمینی(ره) ترکیب این دو عنوان با یکدیگر بود.

وی با اشاره به این که نتیجه اجماع اسلام و جمهوریت، حکومت الهی و ولایی شد گفت: جمهوریت در دنیا دارای مدعیانی است و امروز کشورهایی مدعی دموکراسی و اخذ رأی و نظر مردم هستند که متاسفانه فقط با دروغ و تزویر این عنوان را یدک می کشند. دموکراسی واقعی همینی است که امروز در جمهوری اسلامی همه شاهد آن هستند.

این کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی اظهار کرد: در دموکراسی که در دین اسلام وجود دارد چارچوب مشخصی تعیین شده است. ما می توانیم برای معرفی خود، توانمندی هایمان را عرضه کنیم اما در همین دین اجازه تخریب دیگران وجود ندارد و تخریب رقبا نوعی حرام شرعی است.

اما یکی از پایه های دموکراسی غربی، تخریب رقبا و حریفان است. لذا از هر شیوه و شاگردی برای رسیدن به رأی دلخواه استفاده می کنند. متاسفانه در مقاطعی این نوع فرهنگ غرب توسط غربگرایان در کشور ما نیز ترویج یافت و این بداخلاقی های انتخاباتی غربی، وارد نشور ما شد و تخریب چهره رقبا بعنوان یکی از تکنیک هایی که از غرب گرفته بودند، در کشور ما نیز رایج شد. 

وی عنوان کرد: خوشبختانه در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، شهید آیت اله رئیسی این مبنا را تغییر داد و کسانی که به دنبال تخریب کردن شخصیت وی بودند، رسوا شدند. چرا که این شخصیت صبور با متانت پاسخگوی آنها بود و حتی صراحتا اعلام کرد که اگر با تخریب بنده مشکل شما حل می شود، مرا تخریب کنید. این میزان از صبر و متانت نشان از شخصیت والا و برجستگی اخلاقیات در وی است. این سطح واقعی انتخابات در اسلام و جمهوری اسلامی است. 

امروز نیز مجدد تفکراتی که در جامعه ما برگرفته از تفکرات غربی است، متاسفانه در حال پرداختن به این امر ضداخلاقی هستند که گروه ظاهرا مدعیان دینداری هم کار تخریب انجام دهند اما متاسفانه با نقشه غربگرایان، به نوعی حذف رقبا را در این می بینند که یکدیگر را تخریب نمایند. 

حجت الاسلام یوسفی یادآور شد: مطمئنا بخشی از سناریوی جریان وابسته به غرب، به جان هم انداختن نامزدهای انتخاباتی جریان انقلاب است. متاسفانه گاهی کوتاهی ها و سهل انگاری هایی در برخی از این افراد که مدعی انقلابی‌گری هستند دیده می شود که در واقع در زمین دشمن بازی می کنند. امروز بازی کردن در زمین دشمن در جبهه انقلاب، به ویژه از سوی افراد هم سو، تخریب نامزدهای انتخاباتی است. امیدواریم با الگو از دولت شهید رییسی و مکتب حاکمیتی شهید رئیسی بتوانیم این ضد اخلاق را از بین ببریم.

به گزارش بسیج، در هر انتخابات باید از هر عملی که گناه محسوب می شود پرهیز نمود زیرا دست زدن به هر عملی که خلاف تقوا باشد موجب برچیده شدن روح تقوا از انتخابات خواهد شد و در نتیجه خیر و برکت از جامعه رخت بر خواهد بست و به لحاظ شرعی نیز هر کس در حد خود مسئول و پاسخگو می باشد. 

نکته ای که در اینجا باید متذکر شد، کار بر اساس تقوای جمعی می باشد. با توجه به اینکه انتخابات یک امر جمعی محسوب می شود و عناصر و عوامل آن مثل دانه های زنجیر به هم متصل می باشند لذا باید روح تقوای جمعی حاکم باشد. چنان که رهبر معظم انقلاب در خصوص رقابت های انتخاباتی فرمودند؛ در رقابت های پیش رو باید اخلاق حاکم باشد، بدگویی و لجن پراکنی کمکی نمی کند و به آبروی کشور لطمه می زند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار